Virksomheder & Organisationer

VAKAD har meget stor erfaring med bistand til store og mindre virksomheder inden for mange forskellige fag. Yderligere har VAKAD lavet rigtig mange opgaver for offentlige institutioner, under kommuner og regioner. Opgaver er typisk udført via en af nedenstående indgangsvinkler.

Foredrag & workshops

Formålet er at puste nogle nye værktøjer – noget ny inspiration og nogle nye refleksioner ind i organisationerne. Ved indlæg / workshops, vil det typisk være deltagernes mindset, der påvirkes, mere end det er tilegnelse af specifikke værktøjer.

Hvorfor foredrag / workshops?

Når der travlt med driften, er det naturligt at udviklingen glider i baggrunden – det er bare ikke altid det rigtigste!

Foredrag / Indlæg / workshops er et godt alternativ for at kombinere drift med udvikling.

Få de friske pust, få rystet posen / banket lidt rust, samt nogle gode grin, det garanterer VAKAD.

Vis organisationen at I prioritere udvikling og sammenhold – afviklet på et par timer, før I skal tilbage og drifte endnu bedre og endnu gladere.

Foredrag / workshops – kunne eksempelvis handle om:

  • Kultur(er) – gensidig respekt
  • Motivation
  • Ledelse
  • Service
  • Vaner / rutiner – både i tanker og handlinger
  • Kommunikation
  • Netværk – hvordan gribes det an strategisk?
  • Samarbejde – spil hinanden gode
  • LEAN – kunne vi arbejde smartere?
  • m.m.

Undervisning

Formålet med undervisning er at tilføre organisationen ny viden og nye værktøjer, som kan omsættes direkte til hverdagen. Undervisningsforløb er derfor traditionelt af længere varighed, da der bør være tid til at ”blive dus” med værktøjerne og evt. tilpasse disse til virksomhedernes unikke behov

VAKAD har 10 års erfaring omkring undervisning, fra komplette undervisningsforløb over mange måneder til kortere forløb. VAKAD har gennemført undervisningsforløb for mindre virksomheder, meget store virksomheder og kommunale institutioner indenfor følgende områder.

  • Lean
  • Projektstyring
  • Kommunikation og samarbejde
  • NLP
  • Kvalitet og dokumentation
  • Løbende forbedringer
  • Proces og struktur
  • Administration
  • Salg og service
  • Robusthed

Det er VAKAD’s grundlæggende overbevisning, at optimal læring og forståelse bedst opnås, når:

  • forståelsen for “hvorfor vi sidder her” er skabt.
  • vi har det sjovt, griner og nyder at være sammen.
  • kroppen også er aktiv.
  • fortroligheden er til stede.
  • den faglige- og personlige gensidige respekt er til stede
  • stoffet kan relateres til noget allerede kendt.
  • der ydes kompetent faglig undervisning

Ovenstående fag er AMU fag. Klik for Udliciteringskontrakt med Kompetence360, og klik her for at se bilag over benyttet AMU fag.

Coaching

Alle personer oplever tvivl i forskellige former, på forskellige tidspunkter, og i forskellige relationer (arbejde, privatliv…).

Tvivl er ofte et udtryk for en indre dialog, en dialog der prøver at fortælle os noget, som vi bør lytte til. Tvivl kan opstå af mange grunde – ofte handler det om at der ikke er overensstemmelse mellem den vi er og:

  • det vi tror på – vores værdier
  • det vi gør / arbejder med – vores kompetencer
  • det vi laver, måden vi gør det på – vores adfærd
  • hvor vi er – vores omgivelser

der kan opstå en indre uro, som kan være svær at sætte ord på, men vi kan bare fornemme den er der og at den nager.

Tvivlen kan altså opfattes som værende frustrerende at skulle håndtere, men træder vi et skridt tilbage og tænker over den positive hensigt bag det tvivlsignal vores sind sender, kan tvivlen faktisk bruges konstruktivt og værdiskabende.

Forløs tvivlen – lyt til den – reager på den, og vær bevidst om at din reaktion er et positivt skridt og at du blot ved at agere, er på vej mod en bedre- og mere ressourcefuld udgave af dig selv.

Med coaching kan du få hjælpe til at aktivere de tankemæssige processer og bevægelser, som kan føre til nye og for dig rigtigere beslutninger og handlinger.

De emner, der kan coaches er uendelige, og coaching kan være relevant i alle dele af en organisation.

Facilitering

Formålet med en ekstern facilitator er blandt andet, at de tilstedeværende personer kan fokusere på procesindholdet, og ikke på styring af processen – svært at være to steder på samme tid.

Hvorfor facilitering?

Benyttelse af facilitering, kan være en fordel når en virksomhed ønsker en proces gennemført, uden at den styrende part (facilitatoren) er involveret i virksomhedens dagligdag.

Den eksterne facilitator kan anskue processen udefra, sikre at alle kommer til orde, at processen holdes på sporet og at resultaterne nås. Facilitatoren er ikke følelsesmæssigt involveret i dialogen, eller resultaterne af denne og behøver derfor ikke tage eventuelle forbehold i sin argumentation – det bliver en ærlig og dermed rigtig dialog og proces.

Med andre ord går facilitering grundlæggende ud på at gøre processen mindre besværlig og/eller at gøre det nemmere at nå det ønskede resultat.

Typiske processer hvor kunden ønsker bistand fra en facilitator:

  • Nye forretningsmæssige tiltag
  • Nye strategier og enighed omkring disse
  • Sammenlægning af kulturer
  • Enighed omkring strategier eller eksekvering af disse
  • Løsning af uoverensstemmelser
  • M.m.

Med forretningsmæssig- og procesmæssige forståelse samt menneskelig indsigt, stiller VAKAD skarpt og finder i samarbejde med kunden, udviklingsområder gennem respektfuld dialog og kompetent rådgivning.

Se flere videoer på youtube

Kontakt VAKAD ApS.

Skriv eller ring endelig uforpligtende til mig, hvis du gerne vil høre mere, så ringer jeg dig op hurtigst muligt

VAKAD ApS

Rolf Krakes Vej 13, 8600 Silkeborg

Mobil: 2295 9750

Mail: cmz@vakad.dk

 

Ja tak, kontakt mig venligst.